Min älskade Mordillo

Molle är såld och har flyttat till sin nya ägare.
Har fortfarande svårt att själv förstå orden fast de står skrivna där. Men jag har bearbetat detta en längre tid då jag varit så sugen på att börja om med en unghäst som har alla kvaliteer för att gå Grand Prix från start och det är tyvärr bara genomförbart rent ekonomiskt genom försäljning av min fina Molle. Han köpte jag för att rida fälttävlan och så blev han en så fin dressyrhäst i slutändan. Jag är så glad att han bara behövde 7 dagar på annons innan vi hade hittat en människa som förstod hur han var och som mötte de krav jag hade, för tro mig att han hade aldrig sålts om det inte var till rätt hem. 

Nu kommer jag och Oskar bygga om lite på vår gård då vi har fått mer mark och vi ska bygga lösdrift för planen är att köpa en 1 eller 2åring med alla egenskaper jag söker i en häst. Jag har medvetet valt att inte titta på någon ny häst ännu förrän allt blev klart med försäljning. Jag tar inga omedvetna beslut som baseras på känslor utan jag är väldigt praktiskt lagd och vill inte ha nya problem att lösa förrän jag ordnat med det jag har. Därav valde jag att inte skriva något på Instagram om annonseringen för jag visste att det bara skulle bli så många "brevvänner" och inte aktiva köpare som skulle kontakta mig. 

Men nu måste jag faktiskt få markera en sak kring detta.
Märks på er, både ni främlingar och bekanta som läser, att ni är så vana att få reda på allt om "oss" via Instagram och bloggen för när jag lade ut Molle på annons så är det allvarligt talat ungefär 2 personer som faktiskt vänt sig till MIG och frågat varför jag ska sälja. Alla ni andra har försökt luska via vänner till mig, till och med människor som KÄNNER mig har valt att inte fråga mig rakt ut utan pratat med elevers mammor, med mina närmaste eller andra som känner mig via någon bekant. Tror ni på riktigt att jag bits?! Haha det är tur jag kan skratta åt det men så gör man väl inte? Undrar man något så vänder man sig väl till den person det berör direkt. Ni som frågat har ju fått ärliga svar, och ni andra kan ju bara spekulera. Och såå många som smugit in på mitt jobb och stirrat på min mage, haha det märks väldigt väl kan jag lova!

Nog om det, jag tycker bara att det är hyfs att prata med den person det berör. Det här är alltså vuxna människor vi pratar om. Det är väl bara en komplimang om ni är nyfikna på någon annan? När jag ser sådant jag inte vet något om på Instagram t ex, någon som rider med någon ovanlig hjälptygel mm så skriver jag ofta ett DM och frågar. Vad kan hända? Det värsta som kan hända är att ingen vill svara haha. 

Just nu är jag lite halvt i chock då jag umgåtts och tränat Molle varje dag i 8 år, men samtidigt känner jag mig glad och förväntansfull på framtiden. Min älskade Molle kommer jag få hälsa på när vi semestrar i Skåne och jag kommer alltid ha honom på den största platsen i mitt hjärta, hästen som lärde mig att rida på riktigt och har gjort mig till en bättre människa på så många plan. Vi ska göra en minnesvägg till honom i sadelkammaren och han kommer föralltid vara min once in a lifetime häst!













 
Tack Molle, för allt du har gjort för mig. För att du har gjort mig till den jag är idag. Tack för att du gett mig en ny chans varje dag, för att du torkat mina tårar, för alla oförglömliga stunder hemma och på tävlingsbanan, för alla vinster och rosetter, för alla leenden och för alla svordomar. Du är förevigt min lilla Molle, jag älskar dig.
Allmänt | |
#1 - - Karin Landén:

Vilka härliga planer du/ni har! Jag har bara träffat dig väldigt kort men kände direkt att du är en ärlig och rak person. Det är de jag uppskattar mest! Det brukar var de som lyckas och vars drömmar blir verklighet! Stort lycka till med allt!

Svar: Tack snälla Karin, vad glad jag blir. Tror att de som kör med öppna kort och jobbar hårt kommer så långt de själva vill! 💪 kram
Elin Haglöf

#2 - - Annika Stigsdotter:

Så fint skrivet och vilka underbara minnen du nu bär på, inte alla enkla men lästa och med närvaro upplevda. Du har så mycket värme med dig och inom dig så jag är övertygad om att du och Oskar får den finaste framtiden med familj/barn och djur samt odlingar och umgänge.
Kram svärmor

#3 - - Anonym:

Fint skrivet Elin, blir rörd ❣️

#4 - - Kaffe och Regn:

Vacker häst..

#5 - - Emelie :

Följt er resa och säger bara WOW!❤
Och nästa häst kommer också bli WOW!❤
Inspirerats av dig och er dagligen och även detta inspirerar! Att våga satsa vidare!❤❤
Klok du är!❤ kram

Upp