Fölmamma

Alltså så ont i magen jag haft över det här, jag har ju aldrig haft föl? Hur gör man? Annica lugnade mig med "du kan ju häst, de är bara minihästar". Helt rätt. Idag knallade dem på fint ut i hagen efter Måns. Jag tänker lika som jag gjorde när jag köpte Molle 2,5 år, jag tar hjälp där min egna erfarenhet och kunskap brister.


Jag har inte hunnit berätta men Måns som jag haft på lite träning i sommar har flyttat till mig på heltid. Jag är väldigt glad över förtroendet från hans ägare Anna och exalterad att ha en vuxen ridhäst i stallet, och en farbror till fölen att lära sig av. Vi trivs väldigt bra ihop och han verkar trivas i stallet vilket alltid är skönt.  

Nu ser jag fram emot att få lära känna honom ännu bättre och forma ett upplägg som passar oss båda. Måns är en åttaårig valack efter Ampere-Campari M, han är väldigt framåt och ambitiös och vi jobbar på att få med oss hela kroppen både fram och tillbaka samt stärka och utveckla hans register. Han har fina gångarter men kommer få det där lilla extra med mer styrka att länga och korta sig på ett enkelt sätt. 



Allmänt | |
Upp