Saknar att skriva

Hej! Jag har känt ett riktigt sug att komma igång med bloggandet då det varit en så stor del av mig väldigt länge, jag vet att vissa av er har följt bloggen ända sedan 2010, alltså tretton år sedan. Jag läser ibland igenom mina gamla inlägg och imponeras åt att jag så detaljerat och friskt delat med mig av känslor, begrundelser och analyser som gått både djupt och ytligt. Häftigt att ha detta arkiv att bläddra i, och så många av er som jag pratar med lite fortfarande men då mest via Instagram. 

Har under hela våren som sagt känt att jag vill skriva om gårdslivet, om hästarna mm men då jag har haft en ponny här under ganska lång tid som jag hjälpt att hitta ny ägare åt så har all tid liksom gått åt. Ta det i samband med att jag börjat nytt jobb, för en person som ogillar stora förändringar, så förstår ni att även jag haft slut på energi. 

Men hösten är min nystart, jag ska skjutsa ponnyn till sitt nya hem imorgon och därefter börjar jag intensivt med småttingarna. Eller ja, 2-åringar och dessutom rätt stora har de ju blivit numera.
Rambo är strax över 170 och har haft en period där han växt ikapp sin höga bakdel, börjar faktiskt se riktigt trevlig ut. De slåss om uppmärksamhet och jag har börjat med träns och enkla ledövningar på ridbanan över bommar, rullar tunnor och longerar. Men jag tror på intensiv träning korta perioder snarare än lite då och då, så jag har sparat lite på att gå vidare tills tiden funnits.

Ska göra en liten plan för inridning och dela med mig av till er, ska verkligen börja fota och filma dem lite mer också till dokumentation, så roligt att ha kvar om några år.

Hoppas ni hittar tillbaka, kul att ni fortfarande kikar in emellanåt!

 
För att vara så stor är han väl ganska jämn just nu i kroppen, svårt att säga när han står med huvudet i backen men det är just såna här bilder man har i telefonen när hästarna går på bete fortfarande.



Vacker i träns!


Den här hästen är en ängel!
 
 
Allmänt | |
Upp